Lucka 10!❄️

Idag presenterar vi schweiziska Nestlé, innehav i CB European Quality Fund och amerikanska Mueller Water Products, innehav i CB Save Earth Fund.

Nestlé – världens största livsmedelsföretag.
 Namnet: Grundaren Henri Nestlé valde sitt familjevapen, en bild av ett bo med fåglar, som logotyp (det tyska ordet för bo är Nest). Symbolen symboliserar omvårdnad och trygghet.
 Gigant: Nestlé äger över 2 000 globala och lokala varumärken, inklusive KitKat, Nescafé och svenska Zoégas.
 Nescafé: Lösligt kaffe lanserades 1938 efter sju års forskning, då Brasiliens regering bad Nestlé att hitta en lösning för deras kaffeöverskott.
🌱 Nestlé arbetar med de globala hållbarhetsmålen samt har satt SBTi-verifierade CO2-reduceringsmål. 

Mueller Water Products – Nordamerikas största tillverkare av brandposter och ventiler.
 Smart Water: Bolaget satsar på avancerad teknik som akustisk läckagedetektering (Echologics) och smarta mätarsystem (Mueller Systems).
 Kommuner: Kommuner är centrala kunder. Lösningarna hjälper dem att minska vattenförluster och hantera sin åldrande infrastruktur.
 Ljud: Dotterbolaget Echologics använder icke-invasiv akustisk teknik (ljud) för att upptäcka och lokalisera underjordiska läckor i rör, utan att behöva gräva upp vägen.
🌱 Mueller Water Products arbetar med de globala hållbarhetsmålen samt har EU-taxonomianpassade intäkter. 

Detta meddelande ska inte betraktas som finansiell rekommendation, men som marknadsföring.
Tänk på att alla investeringar innebär risk. Andelskurser kan öka eller minska i värde och investeringar är alltid förenat med en risk för förlust. Historisk avkastning är aldrig en garanti för framtida avkastning.
Vänligen notera att bolagen ingår i respektive fonds portfölj den 10 december. Bolagen kan i teorin lämnat portföljerna vid tidpunkten för publicering av den aktuella luckan.